01-09-2014

Het negende jaar

De eerste blaadjes zijn al gevallen: het is weer september, of zoals sommigen zouden zeggen: siptember. Maar het is niet alleen maar kommer en kwel, want precies acht jaar geleden schreef ik de volgende twee verbluffend mooie introductieartikelen:
Kennismaking
Hallo beste mensen, ik ben Jesper de Groote. Aangenaam! 
[Hier had een titel moeten staan]
Hallo allemaal. Ik zal ooit nog wel wat foto’s uit een archief opdiepen. Leuk dat jullie de moeite hebben genomen om een bericht achter te laten!!!
Het was het begin van een mooie weblogtijd en er zouden in de acht jaar daarna nog 1182 artikelen volgen. In totaal schreef ik er 908 op mijn oude weblog en 276 op deze. Voor de pageviews hoef ik het niet te doen. De meeste pageviews krijg ik sinds het begin van dit jaar van spammers. Echte reacties krijg ik nauwelijks meer sinds mijn overstap naar Blogspot:

Artikelen (geel) en reacties (blauw) in de periode september 2006 t/m augustus 2014.
Het wordt dus steeds stiller in weblogland. Misschien is het gewoon de tand des tijds, of misschien is het de schuld van Twitter en Facebook, die weblogs hebben verdrongen. Wat het voor deze weblog betekent, weet ik niet. De kans bestaat dat-ie uiteindelijk dusdanig in de vergetelheid raakt dat slechts enkele roekeloze internetsurfers 'm dan nog tegen 't lijf lopen. Zo gaat dat met die dingen.

Desondanks is 1 september een feestelijke dag. In de afgelopen acht jaar heb ik als blogger veel mooie momenten beleefd en ik heb er alle vertrouwen in dat er nog veel zullen volgen. Vandaag gaat in ieder geval het negende weblogjaar in. Laten we daar lekker een glaasje multivitaminesap op drinken!

Over twee jaar houden we een reünie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heeft u vragen en/of toevoegingen, laat dan hier een reactie achter: