09-02-2014

Flipperkastpartij

Ik weet niet goed wat er dit jaar met me aan de hand is. Was ik vorig jaar nog tevreden over mijn spel en mijn resultaten in de meesterklasse, dan is dat goede gevoel nu helemaal verdwenen. Een moeizaam halfje uit twee witpartijen, dat was het dan voor de eerste partijen van dit jaar. Gezien de tegenstand is dat qua resultaat nog niet zo verkeerd, maar het gevoel dat ik zelf over de partijen heb, is vele malen slechter. Het lukt me totaal niet meer om tijdens de partij logisch na te denken. Daardoor had ik gisteren totaal geen controle over de stelling, hoe goed die stelling ook was. Is het de stress? Een gebrekkige nachtrust? Een jetlag? Of staat m'n hoofd niet meer naar schaken? Gelukkig deed ik af en toe ook nog goede zetten en scoorde ik ondanks alles nog een halfje tegen Invincible Ivo. Hieronder de partij, met dank aan Knightvision Chess-PGN-Viewer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heeft u vragen en/of toevoegingen, laat dan hier een reactie achter: