18-11-2013

Poll: reclamestripje

Vorige week postte ik hier een stripje van een bekende reclame en vandaag kreeg ik een hoop leuke inzendingen. Hieronder heb ik de vijf dialogen uitgeschreven en daaronder kunt u stemmen. Ik ben zo vrij geweest voor alle personages een naam te verzinnen en ik heb een titel voor iedere inzending bedacht. Dit is het resultaat:

De leukste in het bejaardentehuis (Grotovsky)
  1. Chef-kok: Luister mensen! Ik werk hier niet voor m’n lol in deze gaarkeuken van dit bejaardentehuis. Ik wil dat jullie van me leren zodat ik snel naar een vijfsterrenrestaurant kan. Begrepen?
  2. Chef-kok: Je kreeg de complimenten van de oude vrouw aan tafel 6.
    Timo: Oh echt? Vond ze mijn voorgerecht lekker? Ik heb er thuis nog op geoefend. Ik heb er wat citroensap aan toegevoegd. Volgens het boek Koken voor Koks, is dat een lekkere smaakvariatie. 
  3. Chef-kok: Geloofde je dat echt?
    Timo: *Zucht, weer zo’n grappenmaker als chef-kok*
  4. Chef-kok: Zo dat ziet er mooi uit. Net een kunstwerk! Haha, grapje, lijkt wel alsof de paashaas heeft overgegeven. Veel te veel saus!
  5. Chef-kok: *Even kijken of ik nog wat grapjes met een stel demente bejaarden kan maken.*
    Hebbes!
  6. Chef-kok: Omdat jullie op deze dag getrouwd zijn, maakt de hulpkok een jubileumtaart voor jullie.
    Opa: Nou, dat is nog eens service in dit bejaardentehuis. Ik was helemaal vergeten dat we vandaag getrouwd waren. Hoeveel jaar is dat inmiddels al geleden? 50 jaar?
    Oma: Ja ik denk dat het, ehhh, 40 jaar geleden was. 
  7. Chef-kok: *Het wordt alsmaar beter!*
    Nee, jullie zijn 47 jaar geleden getrouwd en een jubileumtaart hoort pas bij 50 jaar getrouwd zijn. Tot die tijd bewaren we de taart wel. Hèhè. 
  8. Ans: Hoi schatje, alles goed op het werk? Bel ik eigenlijk gelegen?
  9. Chef-kok: Haaaaai mop! Nou met deze knuppelkoks is er altijd wel stront aan de knikker. Heb je die lijmgrap nog uitgehaald met je collega?
    Hey Zwarte Piet! Je lul hangt uit je broek! Haha!
  10. Ans: Dat laatste was zeker niet tegen mij bedoeld. Maar hoe dan ook, die grap werkte uitstekend. Hij zit nu muurvast op z’n stoel. Ik moet hangen, laters schatje patatje!
    Ibrahim: *Godverdomme heb ik weer.*
De kok weet niet waar de klepel hangt (BMW E30)
  1. Chef-kok: Ik heb echt geen idee waar dit over gaat.
  2. Chef-kok: Heb jij enig idee waar dit over gaat?
    Timo: Heuh, wat? Nee, ik heb geen idee waar het over gaat.
  3. Chef-kok: Ik zie het aan je gezicht, je weet wel waar het over gaat.
    Timo: *Waar gaat dit over?*
  4. Chef-kok: Kom op: Vertel me waar dit over gaat.
    Pablo: Ik heb geen idee waar het over gaat.
  5. Chef-kok: *Ik heb geen idee waar dit over gaat.
    De plant: *Ik ben een plant, ik kan niet eens denken, waar gaat dit over?*
  6. Chef-kok: Kom op, jullie zijn oud, jullie weten vast waar het over gaat.
    Opa: Ik heb geen idee.
    Oma: Ik weet het ook niet hoor.
  7. Chef-kok: *Wat zou er in die witte tekst staan, misschien staat daar waar dit over gaat.*
    Oma: Misschien moet je iemand bellen.
  8. Ans: Dit is de helpdesk. Waar kan ik je mee helpen?
  9. Chef-kok: Ik heb een vraag. Weet je misschien waar dit over gaat?
    Man met eten in de hand: Ik ga lekker eten!
  10. Ans: Ik heb ook geen idee waar dit over gaat, ik heb deze reclame nog nooit gezien.
    Ibrahim: *Waar gaat dit over?*
Buns and Guns (Robert)
  1. Chef-kok: Zo, nog twee korreltjes erbij en mijn kunstmestbom is klaar!
  2. Chef-kok (ruikt hoorbaar aan lepel): Wat is dit?
    Timo: Antrax, meneer. U weet wel, voor morgen
  3. Chef-kok: Morgen?
    Timo: *Oh God ik dacht dat het morgen al Koninginnedag was!*
  4. Chef-kok: Niet te zuinig met die cyanide jongeman!
    We willen hier geen Raspoetin-taferelen!
  5. Chef-kok: *Eens even zien hoe het met de proefpersonen staat.*
    Ah, daar bent u!
  6. Chef-kok: Paps, mams, hoe bevalt onze nieuwe huisstijl?
    Opa: Wij vinden het nogal choquerend Geert!
    Oma: Ja Geertje! Het is niet gepast om terrorisme te koppelen aan de haute cuisine!
  7. Chef-kok: *Pfff, die stomme ouders ook! Mijn Osama Bin Laden-schotel heeft me wel mooi een rol in deze reclame opgeleverd.*
    Oma: Maar het is wel heel lekker hoor! Doe mij nog maar zo'n bombriefkoteletje!
  8. Ans: 1-1-2-meldkamer, goedemiddag, waarmee kan ik u van dienst zijn?
  9. Chef-kok: Goedemiddag u spleekt met Chinees-Tellolistisch Lestaulant "Ali B" mag ik uw bestelling alstublieft?
    Is mijn vriendin! Ken ik van Tempo-Team!
  10. Ans: Hoi Geert! Kun je me alsjeblieft niet meer bellen tijdens mijn werk?
    Ibrahim: *Ha! De rest van dit reclamestripje hou ik lekker voor mezelf! Stomme Tempo-Teamreclames ook!
Engel des doods (Jean Loulou)
  1. Chef-kok: De vergrijzing, het maakt de zorg veel te duur! Daar ga ik wat aan doen en daarom werk ik hier!
  2. Chef-kok: Zout?
    Timo: Eh… Het mag er niet in… eh… zoutarm en zo… Dat zijn hier onze regels… Protocollen… Gezonde voeding en zo…
  3. Chef-kok: Regels?
    Timo: *Oh shit, dat is waar ook…*
  4. Chef-kok: NIET TE MOOI HÈ?
    Ze zien het niet, ze ruiken het niet en ze proeven het niet, dus dit doe je niet!
  5. Chef-kok: Dit is de laatste ronde! Die pillen zijn er lekker doorheen geprakt, het kan beginnen!
    Trring!
  6. Opa: Dag dokter Mengele. Wat leuk dat u bij ons aanschuift.
    Oma: Dat vinden wij altijd reuze gezellig!
  7. Oma: U doet ons altijd denken aan onze kleinzoon!
    Chef-kok: *Ja, ja, eet nou maar…*
  8. Ans: Met Ans van de zorgverzekering. Ik zie dat het u weer gelukt is, prima!
  9. Chef-kok: Ja Ans, het ruimt lekker op zo! Het gaat prima met die pillen en ze vinden het nog lekker ook. Wat is de target voor volgende week?
    Ho! Dat is veel te veel, de helft! Terug jij!
  10. Ans: Ja Joseph, ik heb hier net de cijfers binnen. Even kijken, week 43, Avondzon… 6 stuks zie ik. Ga lekker zo door. De directie is ook heel tevreden met je werk. Succes en tot volgende week! Dag Joseph, dag!
    Ibrahim: *Ik snap niet wat ze hier allemaal aan het doen zijn. Gelukkig zit de stage er volgende week op.*
De kracht van het kunstgebit (Sizzel)
  1. Chef-kok: Zo, eens zien wat de ouderenpot vandaag schaft...
  2. Chef-kok: Heb je het gehakt laten ontdooien John, of ligt het weer bevroren in de vriezer? Timo/John: Ik haal het eruit chef… Sorry vergeten. Het is in ieder geval niet besmet!
  3. Chef-kok: Dat is je geraden!
    Timo/John: *Ik geef hem maar niet te kennen dat het paardenvlees is.*
  4. Chef-kok: Ziet er goed uit Pipo. Vergeet je de saus niet?
    Pablo: Nee chef! Ik ben er druk mee bezig!
  5. Stem uit de woonkamer: Is het al klaar?!!!
    Chef-kok: *Hoor ze eens: en maar zeuren en maar zeuren...*
  6. Chef-kok: Het eten komt eraan dame en heer.
    Opa: De tafel was wel op tijd gedekt, maar daar blijft het ook bij.
    Oma: Welke dildo's staan er nu weer in de keuken te prutsen?
  7. Chef-kok: *Zo de dames zijn het nog niet verleerd?*
    Oma: Ik zal ze eens m’n kunstgebit laten voelen!
  8. Ans: Met verzekering AG-GA-MEE waar kan ik u mee van dienst zijn? 
  9. Chef-kok: Er is zojuist een kok in zijn dildo gebeten door een oudere mevrouw en ze wil maar niet loslaten. Wat moeten we nu? Zijn we verzekerd?
    Chef-kok: Schiet op, z’n dildo valt er bijna vanaf.
  10. Ibrahim: *Het zijn altijd weer de mannen die het te verduren krijgen.*
    Vrouw: Natuurlijk ben u bij AG-GA-MEE verzekerd. Sterker nog…bla, bla, bla…


Wat vindt u de beste dialoog bij het stripje?
De leukste in het bejaardentehuis
De kok weet niet waar de klepel hangt
Buns and Guns
Engel des doods
De kracht van het kunstgebit
Poll Maker

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heeft u vragen en/of toevoegingen, laat dan hier een reactie achter: